lördag 14 november 2015

Väl lagrad fiber blir kofta

Nu har det mognat, det fina garnet jag köpte av Tant Kofta under SiV 2012. Ska få bli en Vilhelmina, ett mönster från Yll o Tyll . Min första riktiga kofta, har börjat på en del tröjor men aldrig blivit kär. Men det här är som en nyförälskelse. Den följer med överallt och får dagligen uppmärksamhet. Istället för framstycke bakstycke framstycke så stickar jag allt på en gång. Smart med tanke på att jag INTE är en tänka-om-mönster-konstruktör av rang. Så kära stickevänner, vi behöver träffas om ca 31 centimeter.
 
Jag kommer inte ihåg vilken fiber-kombo det är. Nån som kan hjälpa mig? Färgen blir inte riktigt den rätta på bilden, är mildare rosa med klatschiga orange inslag.

**********************

Skulle vilja vara rödhårig.

Usch för otäckt rödvin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar